Zonnig snorkeldagje in Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Thailand Groep - WaarBenJij.nu Zonnig snorkeldagje in Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Thailand Groep - WaarBenJij.nu

Zonnig snorkeldagje in Koh Tao

Door: Thailand Groep

Blijf op de hoogte en volg Thailand Groep

11 Juli 2012 | Thailand, Koh Tao

Sawasdeeeeeee! Daar waren we weer! Vandaag was het weer een keer op tijd opstaan, want de taxi naar de boot kwam al om half9.. Vandaag hadden we namelijk een snorkeltochtje gepland staan! Bij de boot, waar we eerst weer eens moesten wachten, niks nieuws voor ons, want zelfs tellen tot 10, wat onze ouders ons vroeger leerden, was niet nodig, haha! Eenmaal op de boot vertrokken we met de zon brandend op onze lichaampjes. Na elke keer stukjes te hebben gevaren, stopte de boot en konden we snorkelen. We begonnen bij sharksbay, maar hebben geen haai gezien, op Marcel na. Schijnbaar was het allemaal niet heel duidelijk te zien, want onze big foot, met nu weer normale voeten, Lotte zwom naast Marcel en zag de haai niet! Jammer maar helaas! Ooh voor alle duidelijkheid, deze haai was niet gevaarlijk ;)! Na sharksbay was het vooral koraal waar we snorkelden, wat erg mooi was. Toch lijkt koraal veel zachter dan het is, wat ons klunsje Sabine kan bevestigen.. Met nu 2 wondjes op haar voeten staat ze bovenaan op de lijst gewonden. Toch geen zorgen, we verzorgen t goed en Sabine is een bikkel, waardoor de wondjes goed helen! Naast koraal hebben we ook veel visjes gespot, van kleine tot best grote en niet te vergeten, de vis die Manon in de teen beet haha! Ook zijn er mooie sprongen vanaf het dek in het water gemaakt en werden er nog visjes met rijst gevoerd! Als laatst waren we op het jamesbond-eiland, waar we wat langer de tijd hadden. Marte en Daphne vonden al snel de zwarte zeekomkommer in de zee, natuurlijk kon Marte het niet laten deze heel sneaky op de rug van Manon te leggen die samen met Lotte lag te chillen in de zon! En jaja jullie raden het al, Manon sprong gillend overeind en Lotte die eerst niks doorhad bleef in eerste instantie lekker rustig liggen met een zeekommer naast haar been! Na alle taferelen rond deze 1e en later ook nog 2de zeekommer, hebben we ook nog heerlijk gezwommen en wat gegeten, maar de zon is hier stukje sterker dan wij gewend zijn! Je kunt hier smeren wat je wil, met welke factor dan ook, de zon blijf je niet voor :( dusssss we zijn wel beetje rood geworden! Onze redding, een fles met aloë vera zalf, helpt ons er wel doorheen! Ook worden we zo wat bruiner, zodat we niet zo worden aangestaard. Hier is dat aanstaren wel wat minder, het is hier namelijk heel toeristisch met vooral veel Engelsen, dus deze mensen hier zijn wel wat gewend. Na een lekkere douche en een hapje eten is de helft nu een kroegentocht aan t doen en de andere helft even rustig op bed gaan liggen, om een beetje bij te komen van alles en dan misschien later vanavond de groep nog even achterna te gaan voor een drankje!

Morgen kunnen we misschien meer melden over de kroegentocht en foto's van onze gebruinde lichamen inclusief foto's van witte stranden en een blauwe zee volgen snel! Jaloersmakende foto's kan ik zeggen, haha!

Een dikke kus en knuffel met verbrande lichamen van ons vanuit het prachtige koh tao!

• 11 Juli 2012 - 13:09

De Lesschers:

Het is weer bijzonder wat jullie allemaal meemaken! Leuk om te lezen. We zijn erg benieuwd naar de foto's, ook al zijn ze misschien jaloersmakend. Groeten uit een soms nat soms zonnig maar koud Twente!

• 11 Juli 2012 - 13:25

Anita:

Was leuk om jullie live via skype te zien. We hebben wel behoefte aan een paar zonnige foto's van jullie, want het is hier ook regenseizoen.

• 11 Juli 2012 - 16:43

De Kreuwels:

Dag lieve allemaal,
    Fijn te horen dat jullie het zo naar de zin hebben, zou zo willen ruilen met dat herfstweer hier, helaas!!!
    Vooral blijven genieten en blijven werken aan dat felbegeerde bruine kleurtje. Mooie strandfoto trouwens met die schommel.
    Groetjes ons

• 11 Juli 2012 - 17:57

Jos:

goeie keus om te gaan snorkelen en om niet te gaan duiken, moet je de verbrande rug maar ff voor lief nemen, ciao bellas i brutto marcelo (grapje hoor).

• 11 Juli 2012 - 19:10

Riny, Eddy, Fabien:

Weer een mooi verhaal. Zijn ook wel in voor een trip naar Thailand.
    Logisch dat jullie niet meer worden aangestaard, tussen al die Engelsen, die zijn toch ook altijd rood verbrand,
    ha, ha.

• 12 Juli 2012 - 07:42

Lotte:

Hai Lotte en vriendinnen,,, Wat mooi om zo,n reis te maken, geniet er lekker van . Mooie verhalen en foto,s ik volg jullie . Lekker bruin weer terug in Holland dat is toch wel de bedoeling. Heel veel plezie r deze paar weken nog . groeten aan allemaal en liefs van oma Lies!!!!!!

• 12 Juli 2012 - 14:22

Fam Ten Berge:

Hallo Lotte en vriendinnen,
    Hoe gaat het.
    Zo te lezen en aan de foto's te zien hebben jullie het echt geweldig.
    Lotte we zijn benieuwd naar de verhalen. Nog veel reis plezier.

• 13 Juli 2012 - 14:42

Oma En Opa Van Sabin:

Opa moest even doorgeven van Oma dat Marcel jullie de APEN dans moet leren.Jullie hebben nog tien dagen Als jullie dan niets te doen hebben kunnen jullie altijd nog dansen.
    Iedereen zal blij zijn als jullie weer thuis zijn, Geniet er nog van,groeten aan iedereen doeiiiiiiiiiiiiii