we zijn er nog! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Thailand Groep - WaarBenJij.nu we zijn er nog! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Thailand Groep - WaarBenJij.nu

we zijn er nog!

Door: Thailand Groep

Blijf op de hoogte en volg Thailand Groep

10 Juli 2012 | Thailand, Koh Tao

Sawasdeeeeeee! Ook ik doe mee aan deze originele begroeting, want dit horen we de hele dag door. Eigenlijk moeten wij als vrouw-zijnde 'Sawasdee kah' zeggen maar zo traditiegetrouw zijn we nu ook weer niet. Door omstandigheden, slechte wifi verbinding, is het plaatsen van een blog er een beetje bij ingeschoten.. Daarom nu even kort een verhaaltje van de afgelopen dagen! Zaterdag 7 juli kwamen aan het eind van de middag aan in nakhon Pathom, uiteraard met privé taxi gebracht. Helaas geen reden voor kapsones gedrag want iedereen laat zich hier vervoeren dmv zon 'open taxi', voor nog geen 20 euro zijn we binnen 2 uur op plek van bestemming. Van de heerlijke luxe bungalows in Kanchanaburi was de overgang naar dit hotel groot. Bij aankomst hadden we het plan lekker met z'n allen een filmpje te kijken, dus installeerden we ons 3om 3 op de 2 ruime tweepersoonsbedden. KRAK daar gingen we! We zaten nog niet of het bed had het al begeven. Bij het verschuiven van het bed kwam er nog bij dat er heel spontaan een salamander stiekem wou meegenieten van onze film! Hoe onbeleefd! :( die lui van het hotel reageerden alsof het dagelijks gebeurde toen we vertelden dat we door het bed waren gezakt en gaven ons een nieuwe kamer. Binnen tien minuten begonnen ze doodleuk aan het repareren van dat totaal in elkaar gezakte bed, oh oh wie weet hoevaak die al wel niet hersteld is? Nadat we daarna met z'n allen lekker op het dakterras hebben gechilled, gingen we de stad in om over de markt te lopen met allemaaaaaal eettentjes! Eerst hele gekke poffertjes geproefd maar daar zat maïs of groente in, veel te gezond voor ons. Daarna allemaal gebakken nasi gehad en wat geproefd van de Tom Yam van Roselyn; ontzettende pittige soep! We lagen allemaal op tijd in bed omdat we de volgende dag om 8 uur klaar moesten staan. Nadat we smorgens bij de supermarkt een zak brood en pot jam hadden ingeslagen, hebben we dat lekker bij het hotel nog opgegeten om zo op tijd naar het station te gaan. Om kwart over 9 zou onze trein vertrekken maar al snel bleek dat late treinen heel gebruikelijk zijn hier. Uiteindelijk werd het bijna 11 uur (!!!!!!!) voordat de trein vertrok. Maar geen mens op het station dat liep te zeuren hoor, daar kunnen we in ons kikkerlandje nog een voorbeeld aan nemen. De treinreis duurde 5 uur en werd redelijk verzorgd, iedereen kreeg een warme maaltijd met water en een dessert ( groene prut) en vooraf petit fourtjes met jus d'orange. S'avonds hebben we heel lekker gegeten, heel anders dan normaal. Het was een soort wok, want er was een groot buffet met alle soorten vlees en vis en uiteraard nasi en noedels. Maar in plaats van dat het voor je werd klaar gemaakt kregen we twee soort bolle gourmetschalen waar we zelf ons vlees op moesten bereiden, heel leuk om te doen! Iedereen had zich helemaal vol gevreten en toen was het echt al bedtijd wantttt de volgende dag moesten we er mega vroeg uit!! Om half 5 ging de wekker want om half 6 zou er een gezamelijke taxi vertrekken naar de boot. Natuurlijk was deze te laat maar ging het allemaal precies goed en had de boot keurig gewacht op ons. Op de boot had het niet langer moeten duren voordat we weer aan wal stonden anders hadden Lotte en Sabine hun eten niet binnen gehouden :( aangekomen op dit paradijsje zijn we even het dorpje in geweest om daarna lekker verkoeling te zoeken in de zee. We hadden snorkels gehuurd en hebben zo al heel wat visjes gespot in het koraal. Het is hier allemaal heel erg ondiep dus eerste keer in het water ging niet zonder stoten. Daarna hebben Marte en ik kennis gemaakt met een krab, we wilden hem vangen met mijn armband. Geen succes want hij klemde zich helemaal vast. Na wat schudden hadden we mazzel en gaf hij het armband terug! 's avonds na lekker pizza te hebben gegeten met een lekkere cocktail zijn we nog even uitgegaan. Bijzonder was dat Marcel een keer niet als eerst het eten had, want normaal krijgt hij het eten altijd als eerst, maakt niet uit wie het eten als eerst besteld.. Ook krijgen we hier bij het eten een mes, wat bijzonder is! Na het eten waren er verschillende feesten en na even in een travestietenclub te hebben gekeken, zijn we door gegaan naar een strandtentje waar een groot feest met glow in de dark verf was! Na te zijn beschilderd hebben we lekker gefeest, wat allemaal kon, want vandaag was een luierdagje! Na lekker te hebben uitgeslapen (voor t eerst) hebben we gebruncht en zijn we richting het strand gegaan om te zonnen en snorkelen. Wat ook voor t eerst was, was het zonnige weer. De zon heeft de hele dag geschenen en schijnt nog steeds, mmmm! Zometeen gaan we wat eten en vanavond zien we wel weer waar we terecht komen, met ons is het altijd feest! Vanaf nu proberen we weer alle dagen een blog te plaatsen! Dikkekus vanuit het warme zonnige koh tao!

Nog Gefeliciteerd aan Ilse, Lisans mama, die gisteren jarig was! Hopelijk heb je een leuke dag gehad en we hebben er een op je gedronken!

• 10 Juli 2012 - 11:53

Anita:

Wat fijn dat dat jullie er weer zijn!! Heb jullie verhalen gemist de afgelopen dagen. De komende dagen lekker genieten van zon, zee en strand. Dan is 't net echt vakantie!!
    Groetjes vanuit Eefdexxx

• 10 Juli 2012 - 11:55

Jos:

Het lijkt wel of jullie de hele dag lopen te eten en te snaaien, oeps, dat wordt weight watchers dames, anders past strx de gaderobe in NL niet meer,

• 10 Juli 2012 - 12:20

Ilse:

Hoi allemaal,

Ik ben blij dat we jullie weer kunnen volgen! Heb het gemist! Bedankt voor de felicitatie en die borrel thuis houden jullie tegoed.
    Veel plezier en geniet van de zon. Dikke kus van ons allemaal

• 10 Juli 2012 - 13:36

Marcel:

Vret'n, zoep'n en angoan. Heel normaal allemaal. Gelukkig gaat het allemaal goed met jullie. Ook de rasechte kapiteins midden op de zee.
    Succes uut een zonnig Volendam.

• 10 Juli 2012 - 13:36

Marcel:

Succes uut een zonnig Volendam.

• 10 Juli 2012 - 14:06

Wokkies JoWeSe:

Leuk om weer wat van jullie te lezen, is de eerste week al weer ruimschoots voorbij! Gaat hard. Geniet nog lekker van jullie vakantie en we blijven jullie volgen.
    Groetjes aan allemaal.

• 10 Juli 2012 - 14:27

Kreuwels:

Hallo meiden en Marcel,
    goed om weer iets van jullie allemaal te horen. Zo te lezen worden de dagen nuttig besteed.
    Wat is de reden van het ontbreken van foto's. Worden we getrakteerd op nieuwe foto's met bruine body's?
    Vooral doorgaan met schrijven, dat doen jullie erg goed.
    Dikke kus aan allen.

• 10 Juli 2012 - 14:31

Iwan:

Sawasdee kap dames, wat een feest moet dat zijn. Ik heb ook de eer mogen smaken met "Marceeew" als reisleider op pad te mogen gaan, maar ik geloof dat we toch iets andere horeca locaties bezocht hebben. Over cultuur gesproken. Doe Marcel de groeten, pas goed op hem en zorg dat er geen Tantes aan te pas komen.

• 10 Juli 2012 - 18:39

Vincent:

Hahaha, en nu hopen dat jullie een beetje bruin worden, want daar gingen jullie toch voor ?:D
    Doe voorzichtig met de bedden die jullie nog bezoeken haha en verder nog heul veul plezierrr!
    xxx Wierden

• 10 Juli 2012 - 18:56

De Workeltjes:

Ha die meiden en Marcel, was super leuk om een paar van jullie vanmiddag even te zien via FaceTime. Zag er erg gezellig uit. Maar of jullie nou echt gingen slapen zoals werd gezegd vraag ik me af.......maar lijkt me een heerlijk eiland waar jullie zijn. Groetjes. Jeroen,Karin,Lisanne en Jurian

• 10 Juli 2012 - 19:39

Oma Groeneveld:

Leuk om jullie verhaaltjes te lezen
    Wens jullie nog heel veel plezier W Groetjes uit Borne Ete

• 10 Juli 2012 - 21:00

Eddy, Riny En Fab,:

ja, weer een bericht van jullie. We zijn reuze benieuwd naar de vele jaloersmakende foto's van het schitterende eiland. En schrijf je een paar heerlijke recepten op? Dan kun je later een leuke culinaire reunie houden. De hapjes mag je van te voren op ons uitproberen. Veel plezier samen en vele xxx